Wykonanie pompy wodnej | dla napędu paskiem rozrządu |
Tryb pracy | mechaniczne |
Materiał wirnika pompy wody | blacha stalowa |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pierścieniem uszczelniającym pompy wodnej |
nr EAN | 8032747027752 |
Dodatkowe informacje o produkcie Pompa wodna PA1089 GRAF
GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5
TOLEDO II, LEON, IBIZA III, CORDOBA, ALTEA, TOLEDO III, ALTEA XL
OCTAVIA I Combi, FABIA I, FABIA I Combi, SUPERB I, FABIA I Praktik, OCTAVIA II, OCTAVIA II Combi
TT, TT Roadster, A2, ALLROAD C5, A4 B6, A8 D3, A3
03L121011, 03L121011H, 03L121011HX
03L121011, 03L121011H
03L121011, 03L121011H
03L121011, 03L121011H, 03L121011HX
AUDI | 03L 121 011 | |
AUDI | 03L 121 011H | |
AUDI | 03L 121 011HX | |
SEAT | 03L 121 011 | |
SEAT | 03L 121 011H | |
SKODA | 03L 121 011 | |
SKODA | 03L 121 011H | |
VOLKSWAGEN | 03L 121 011 | |
VOLKSWAGEN | 03L 121 011H | |
VOLKSWAGEN | 03L 121 011HX |
Zastosowanie Pompa wodna PA1089 GRAF w samochodach:
Opinie Klientów o Pompa wodna PA1089 GRAF:
Pompa wody w silniku spalinowym służy do wymuszania obiegu czynnika chłodniczego w układzie chłodniczym. Temperatura powstająca podczas procesu spalania musi być odprowadzana na zewnątrz. Pompa wody transferuje powstałe ciepło za pomocą czynnika chłodniczego do chłodnicy wody gdzie wymieniane jest z otaczającym powietrzem.
Pompa wody zasilana jest zazwyczaj przy pomocy paska rozrządu, a w innych rozwiązaniach przy pomocy paska klinowego lub paska wieloklinowego. Siłę napędową wytwarza podczas wał korbowy silnika spalinowego. Przy zasilaniu pompy płynu chłodzacego paskiem rozrządu, bierze ona udział w napinaniu układu rozrządu, dlatego należy ją bezwzględnie wymienić przy rutynowej wymianie rozrządu.
Pompa wody, a zwłaszcza uszczelka wirnika jest wrażliwa na zanieczyszczenie układu chłodniczego dlatego trzeba dbać o jego czystość i regularnie wymieniać płyn chłodniczy.