Wykonanie pompy wodnej | dla napędu paskiem rozrządu | |
Materiał wirnika pompy wody | Termoplast | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pierścieniem uszczelniającym pompy wodnej | |
Tryb pracy | mechaniczne | |
nr EAN | 8032747027783 |
Dodatkowe informacje o produkcie Pompa wodna PA1090 GRAF
AUDI | 03G 121 011 | |
AUDI | 03L 121 011G | |
AUDI | 03L 121 011GX | |
MITSUBISHI | MN980447 | |
SEAT | 03G 121 011 | |
SEAT | 03L 121 011G | |
SEAT | 03L 121 011GX | |
SKODA | 03G 121 011 | |
SKODA | 03L 121 011G | |
SKODA | 03L 121 011GX | |
VOLKSWAGEN | 03G 121 011 | |
VOLKSWAGEN | 03L 121 011G | |
VOLKSWAGEN | 03L 121 011GX |
Zastosowanie Pompa wodna PA1090 GRAF w samochodach:
Pompa wody w silniku spalinowym służy do wymuszania obiegu czynnika chłodniczego w układzie chłodniczym. Temperatura powstająca podczas procesu spalania musi być odprowadzana na zewnątrz. Pompa wody transferuje powstałe ciepło za pomocą czynnika chłodniczego do chłodnicy wody gdzie wymieniane jest z otaczającym powietrzem.
Pompa wody zasilana jest zazwyczaj przy pomocy paska rozrządu, a w innych rozwiązaniach przy pomocy paska klinowego lub paska wieloklinowego. Siłę napędową wytwarza podczas wał korbowy silnika spalinowego. Przy zasilaniu pompy płynu chłodzacego paskiem rozrządu, bierze ona udział w napinaniu układu rozrządu, dlatego należy ją bezwzględnie wymienić przy rutynowej wymianie rozrządu.
Pompa wody, a zwłaszcza uszczelka wirnika jest wrażliwa na zanieczyszczenie układu chłodniczego dlatego trzeba dbać o jego czystość i regularnie wymieniać płyn chłodniczy.