Wykonanie pompy wodnej | dla napędu paskiem rozrządu |
Tryb pracy | mechaniczne |
Materiał wirnika pompy wody | Żeliwo |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z uszczelnieniem |
nr EAN | 8032747265741 |
Dodatkowe informacje o produkcie Pompa wodna PA757 GRAF
TT, TT Roadster, A2, ALLROAD C5, A4 B6, A8 D3, A3
077121004F, 077121004FV, 077121004FX, 077121004H, 077121004HX
AUDI | 077 121 004F | |
AUDI | 077 121 004FV | |
AUDI | 077 121 004FX | |
AUDI | 077 121 004H | |
AUDI | 077 121 004HX | |
SEAT | 077 121 004HX | |
SKODA | 077 121 004HX | |
VOLKSWAGEN | 077 121 004HX |
Zastosowanie Pompa wodna PA757 GRAF w samochodach:
Opinie Klientów o Pompa wodna PA757 GRAF:
Pompa wody w silniku spalinowym służy do wymuszania obiegu czynnika chłodniczego w układzie chłodniczym. Temperatura powstająca podczas procesu spalania musi być odprowadzana na zewnątrz. Pompa wody transferuje powstałe ciepło za pomocą czynnika chłodniczego do chłodnicy wody gdzie wymieniane jest z otaczającym powietrzem.
Pompa wody zasilana jest zazwyczaj przy pomocy paska rozrządu, a w innych rozwiązaniach przy pomocy paska klinowego lub paska wieloklinowego. Siłę napędową wytwarza podczas wał korbowy silnika spalinowego. Przy zasilaniu pompy płynu chłodzacego paskiem rozrządu, bierze ona udział w napinaniu układu rozrządu, dlatego należy ją bezwzględnie wymienić przy rutynowej wymianie rozrządu.
Pompa wody, a zwłaszcza uszczelka wirnika jest wrażliwa na zanieczyszczenie układu chłodniczego dlatego trzeba dbać o jego czystość i regularnie wymieniać płyn chłodniczy.