Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa Opel FRONTERA B (U99) 2.2 i (6B_ZC, 6B_VF, 6B_66, 6B_76) (1998.10-2004.07) 136km » 5DA 193 175-991 hella
wybrany samochód: 
Opel Frontera B (u99) 2.2 I (6b_zc, 6b_vf, 6b_66, 6b_76) (1998.10-2004.07) 136km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Cewka zapłonowa 5DA 193 175-991 HELLA

5DA 193 175-991 Cewka zapłonowa HELLA
hella 5DA 193 175-991
Cewka zapłonowa 5DA 193 175-991
117.99 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (4 oceny)
numer części:

5DA 193 175-991

producent:

HELLA

Status produktu: Normalny
Sposób montażuprzykręcany
Liczba otworów do mocowania1
Napięcie znamionowe [V]12
Ilość biegunów3
Cewka zapłonowaDwuiskrowa cewka zapłonowa
nr EAN4082300588866

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Cewka zapłonowa 5DA 193 175-991 HELLA

Cewka zapłonowa pasuje do: MERCEDES A (W169), B SPORTS TOURER (W245), C (CL203), C T-MODEL (S202), C T-MODEL (S203), C (W202), C (W203), CLK (A208), CLK (A209) M112.910-M266.980 12.96-
numery OEM:
MERCEDES-BENZ      000 158 73 03
MERCEDES-BENZ      000 158 78 03
MERCEDES-BENZ      A 000 158 73 03
MERCEDES-BENZ      A 000 158 78 03

Zastosowanie Cewka zapłonowa 5DA 193 175-991 HELLA w samochodach:

Opinie Klientów o Cewka zapłonowa 5DA 193 175-991 HELLA:

Krystian, Oborniki Śląskie
2024-10-14
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Marcin, Warszawa
2021-06-20
 5/5
Działa prawidłowo.
Robert, Frysztak
2025-06-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Adam, Gorlice
2023-12-28
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.