Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa » 5DA 358 000-881 hella

Cewka zapłonowa 5DA 358 000-881 HELLA

5DA 358 000-881 Cewka zapłonowa HELLA

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (4 oceny)
numer części:

5DA 358 000-881

producent:

HELLA

Sposób montażu przykręcany
Liczba otworów do mocowania 2
Napięcie znamionowe [V] 12
Ilość biegunów 2
Cewka zapłonowa cewka do rozdzielacza zapłonu
nr EAN 4082300623505

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Cewka zapłonowa 5DA 358 000-881 HELLA

Cewka zapłonowa pasuje do: FORD MAVERICK, INFINITI M30, NISSAN 100NX, 200SX, ALMERA I, BLUEBIRD, MAXIMA III, MICRA I, PRAIRIE PRO, PRIMERA, SENTRA V, SERENA, SILVIA, SUNNY II 1.2-3.0 12.85-09.07
numery OEM:
NISSAN      22433 56E11
NISSAN      22433-0B00
NISSAN      22433-0B000
NISSAN      22433-0B001
NISSAN      22433-0B010
NISSAN      22433-51J10
NISSAN      22433-53J20
NISSAN      22433-55S10
NISSAN      22433-56E12
NISSAN      22448-0C801
NISSAN      22448-0C802
NISSAN      22448-D4000
FORD USA      1953302
FORD USA      1953306
FORD USA      F3XA-12029-AA
FORD USA      F3XY-12029-A
FORD USA      F5XZ-12029-AA

Zastosowanie Cewka zapłonowa 5DA 358 000-881 HELLA w samochodach:

Opinie Klientów o Cewka zapłonowa 5DA 358 000-881 HELLA:

Krystian, Oborniki Śląskie
2024-10-14
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Robert, Frysztak
2025-06-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Marcin, Warszawa
2021-06-20
 5/5
Działa prawidłowo.
Adam, Gorlice
2023-12-28
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.