Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » elektryka » alternator i pojedyncze części » alternator » 8EL 012 428-871 hella

Alternator 8EL 012 428-871 HELLA

8EL 012 428-871 Alternator HELLA
hella 8EL 012 428-871
Alternator 8EL 012 428-871
8EL 012 428-871
740.00 zł
Kup
 

przewidywany termin realizacji: ?
3 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numery handlowe:

CA320IR

numer części:

8EL 012 428-871

producent:

HELLA

Nowa część bez depozytu 
Napięcie [V] 14
Prąd ładowania alternatora [A] 90
Koła pasowe z kołem pasowym
Ø koła pasowego [mm] 65
Liczba rowków 1
niewymagany zwrot starej części 
nr EAN 4082300549010

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Alternator 8EL 012 428-871 HELLA

numery OEM:
AUDI      025 903 023
AUDI      025 903 023 D
AUDI      025 903 023 E
AUDI      026 903 015 B
AUDI      026 903 015 C
AUDI      026 903 015 F
AUDI      026 903 017 B
AUDI      026 903 017 BX
AUDI      034 903 015 D
AUDI      034 903 015 H
AUDI      034 903 015 K
AUDI      034 903 015 M
AUDI      034 903 016 E
AUDI      035 903 015 S
AUDI      035 903 023 B
AUDI      035 903 023 D
AUDI      049 903 027
AUDI      049 903 027 A
AUDI      053 903 015 D
AUDI      068 903 018 A
AUDI      073 903 023
AUDI      073 903 023 A
SEAT      025 903 023 D
SEAT      025 903 023 E
SEAT      026 903 015 B
SEAT      026 903 015 C
SEAT      026 903 015 F
SEAT      026 903 017 B
SEAT      026 903 017 BX
SEAT      034 903 015 D
SEAT      034 903 015 H
SEAT      034 903 015 K
SEAT      034 903 015 M
SEAT      034 903 016 E
SEAT      035 903 015 S
SEAT      035 903 023 B
SEAT      035 903 023 D
SEAT      049 903 027 A
SEAT      053 903 015 D
SEAT      068 903 018 A
SEAT      073 903 023 A
SEAT      259 030 23
SEAT      499 030 27
SEAT      739 030 23
VOLKSWAGEN      025 903 023
VOLKSWAGEN      025 903 023 D
VOLKSWAGEN      025 903 023 E
VOLKSWAGEN      026 903 015 B
VOLKSWAGEN      026 903 015 C
VOLKSWAGEN      026 903 015 F
VOLKSWAGEN      026 903 017 B
VOLKSWAGEN      026 903 017 BX
VOLKSWAGEN      034 903 015 D
VOLKSWAGEN      034 903 015 H
VOLKSWAGEN      034 903 015 K
VOLKSWAGEN      034 903 015 M
VOLKSWAGEN      034 903 016 E
VOLKSWAGEN      035 903 015 S
VOLKSWAGEN      035 903 023 B
VOLKSWAGEN      035 903 023 D
VOLKSWAGEN      049 903 027
VOLKSWAGEN      049 903 027 A
VOLKSWAGEN      053 903 015 D
VOLKSWAGEN      068 903 018 A
VOLKSWAGEN      073 903 023
VOLKSWAGEN      073 903 023 A
zamienniki:
8EL 725 722-001
brak
HELLA
DRA3730
brak
DELCO REMY AUTOMOTIVE EUROPE
433046
brak
VALEO
436197
brak
VALEO
436291
brak
VALEO
436292
brak
VALEO
436576
brak
VALEO
440254
brak
VALEO
0 120 469 581
brak
BOSCH
0 120 469 631
brak
BOSCH
0 120 469 633
brak
BOSCH
0 120 469 637
brak
BOSCH
0 120 469 696
brak
BOSCH
0 120 469 697
brak
BOSCH
0 120 469 701
brak
BOSCH
0 120 469 728
brak
BOSCH
0 120 469 729
brak
BOSCH
DRA3150
brak
DELCO REMY AUTOMOTIVE EUROPE

Zastosowanie Alternator 8EL 012 428-871 HELLA w samochodach:

Alternator samochodowy


Alternator to nic innego jak trójfazowa (najczęściej) prądnica prądu przemiennego. Jego głównym elementem jest nieruchomy stojan w formie izolowanej ramki z trzema uzwojeniami, rozłożonymi co 120 stopni na jego obwodzie. Wirnik to tak naprawdę elektromagnes zasilany szczotkami oraz pierścieniami ślizgowymi. W momencie wytwarzania przez wirnik pola magnetycznego następuje indukcja prądu o przebiegu sinusoidalnym.

Do najpowszechniej występujących awarii alternatora zaliczyć można zużywające się łożyska i szczotki. Problemy stwarza również mostek diodowy, wirnik oraz regulator napięcia, stojan i uzwojenie (przepala się). W tym przypadku akumulator może ulec uszkodzeniu, co w efekcie uniemożliwi uruchomienie auta.

Objawy, które mogą wskazywać na usterkę alternatora to: przyspieszone rozładowywanie akumulatora, zbyt niskie napięcie podawane do baterii, świecąca ciągle lub migająca sporadycznie kontrolka ładowania, światła świecące niejednostajnie (żarówki szybko przepalają się), kontrolka ładowania nie zapala się w momencie włączenia zapłonu (bez uruchamiania silnika), hałasy dochodzące z silnika, przybierające na sile podczas zwiększania obrotów