Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » J1061100 herth+buss jakoparts

Pasek klinowy wielorowkowy J1061100 HERTH+BUSS JAKOPARTS

J1061100 Pasek klinowy wielorowkowy HERTH+BUSS JAKOPARTS
 

    Ocena:
numery handlowe:

6PK1095, 6PK1100

numer części:

J1061100

Ilość żeber 6
Długość [mm] 1100
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego J9103000
nr EAN 4029416177874

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy J1061100 HERTH+BUSS JAKOPARTS

numery OEM:
HONDA      31110-5R0-003
HONDA      38920-P0A-009
HONDA      38920-P1E-003
HONDA      38920-P1E-004
HONDA      38920-P1E-305
HONDA      38920-P1E-J01
HONDA      38920-P1E-J02
HONDA      38920-P1E-J03
HONDA      38920-PAA-003
HONDA      38920-PAA-A01
HONDA      38920-PAA-A02
HONDA      38920-PDA-E03
HONDA      38920-R0A-003
NISSAN      11720-EL05A
NISSAN      11720-JD20A
NISSAN      11920-2Y501
NISSAN      11920-31000
NISSAN      11920-31U00
NISSAN      11920-31U02
NISSAN      11920-4M500
NISSAN      11920-6J910
NISSAN      11920-9F605
NISSAN      11920-9F610
NISSAN      11920-9F615

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy J1061100 HERTH+BUSS JAKOPARTS w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.