Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » J1312020 herth+buss jakoparts

Filtr oleju J1312020 HERTH+BUSS JAKOPARTS

J1312020 Filtr oleju HERTH+BUSS JAKOPARTS
herth+buss jakoparts J1312020
Filtr oleju J1312020
 

    Ocena:
numer części:

J1312020

Długość [mm] 82
średnica zewnętrzna [mm] 70
Średnica 1 [mm] 28
Średnica 2 [mm] 12
Rodzaj filtra Wkład filtra
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego J9131003
nr EAN 4029416180539

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju J1312020 HERTH+BUSS JAKOPARTS

Filtr oleju pasuje do: LEXUS GS, GX, IS C, IS II, IS III, LS; PONTIAC VIBE; TOYOTA AURIS, AVENSIS, COROLLA, COROLLA VERSO, FJ CRUISER, LAND CRUISER PRADO, RAV 4 III, RAV 4 IV 1.8-5.0H 04.03-
numery OEM:
TOYOTA      04151-31060
TOYOTA      04152-0R010
TOYOTA      04152-26010
TOYOTA      04152-31020
TOYOTA      04152-31030
TOYOTA      04152-31040
TOYOTA      04152-31060
TOYOTA      04152-31080
TOYOTA      04152-38010
TOYOTA      04152-YZZA2
TOYOTA      04152-YZZA3
TOYOTA      04152-YZZA5
TOYOTA      15613-YZZA2
LEXUS      04152-0R010
LEXUS      04152-31020
LEXUS      04152-31060
LEXUS      04152-31080
LEXUS      04152-38010
LEXUS      04152-YZZA2
LEXUS      04152-YZZA3
LEXUS      04152-YZZA5

Zastosowanie Filtr oleju J1312020 HERTH+BUSS JAKOPARTS w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.