Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » 10-ECO054 ashika

Filtr oleju 10-ECO054 ASHIKA

10-ECO054 Filtr oleju ASHIKA
ashika 10-ECO054
10.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
5/5 (5 ocen)
numer części:

10-ECO054

producent:

ASHIKA

Rodzaj filtra Wkład filtra
Długość [mm] 82
średnica zewnętrzna [mm] 70
Średnica wewnętrzna [mm] 29
nr EAN 8033001309942

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 10-ECO054 ASHIKA

numery OEM:
TOYOTA      04151-31060
TOYOTA      04152-0R010
TOYOTA      04152-31060
TOYOTA      04152-38010
TOYOTA      0415226010
TOYOTA      0415231030
TOYOTA      0415231040
TOYOTA      0415231050
TOYOTA      0415231080
TOYOTA      04152YZZA3
TOYOTA      04152YZZA5
LEXUS      04152-31080
LEXUS      0415231020
LEXUS      0415238010
LEXUS      04152YZZA3

Zastosowanie Filtr oleju 10-ECO054 ASHIKA w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 10-ECO054 ASHIKA:

2021-10-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-08-13
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-03-08
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-11-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-04-01
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.