Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » CH10158ECO fram

Filtr oleju CH10158ECO FRAM

CH10158ECO Filtr oleju FRAM
 

    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

CH10158ECO

producent:

FRAM

Rodzaj filtra Wkład filtra
średnica zewnętrzna [mm] 70
Średnica wewnętrzna [mm] 28
Wysokość [mm] 81
nr EAN 5022650274544

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju CH10158ECO FRAM

numery OEM:
IVECO      J1312020
TOYOTA      0415131060
TOYOTA      041520R010
TOYOTA      0415226010
TOYOTA      0415231020
TOYOTA      0415231030
TOYOTA      0415231040
TOYOTA      0415231060
TOYOTA      0415231080
TOYOTA      0415238010
TOYOTA      04152YZZA2
TOYOTA      04152YZZA3
TOYOTA      04152YZZA5
TOYOTA      1415231080
TOYOTA      415131060
AC      AC6302E
AC      AC6308

Zastosowanie Filtr oleju CH10158ECO FRAM w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju CH10158ECO FRAM:

2020-01-21
 5/5
Jeszcze nigdy się nie zawiodłem na producencie fram , także teraz
2021-09-18
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.