Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » J1312026 herth+buss jakoparts

Filtr oleju J1312026 HERTH+BUSS JAKOPARTS

J1312026 Filtr oleju HERTH+BUSS JAKOPARTS
herth+buss jakoparts J1312026
Filtr oleju J1312026
J1312026
herth+buss jakoparts J1312026 Filtr oleju
 

    Ocena:
numer części:

J1312026

Rodzaj filtra Wkład filtra
Długość [mm] 66,2
średnica zewnętrzna [mm] 70
Średnica wewnętrzna [mm] 28
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego J9131003
nr EAN 4029416247744

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju J1312026 HERTH+BUSS JAKOPARTS

Filtr oleju pasuje do: LEXUS ES, GS, IS III, LC, LS, NX, RC, RX; LOTUS EVORA, EXIGE; PONTIAC VIBE; SUBARU TREZIA; TOYOTA AURIS, AVALON, CAMRY, COROLLA, HARRIER, HIGHLANDER 1.4D-3.5H 01.05-
numery OEM:
SUBARU      04152-YZZA1
TOYOTA      04152-0V010
TOYOTA      04152-31050
TOYOTA      04152-31090
TOYOTA      04152-31090-79
TOYOTA      04152-31110
TOYOTA      04152-YZZA1
TOYOTA      04152-YZZA8
TOYOTA      AY110-TY004
TOYOTA      V9111-3013
LOTUS      A132E6399S
LEXUS      04152-31090
LEXUS      04152-YZZA1

Zastosowanie Filtr oleju J1312026 HERTH+BUSS JAKOPARTS w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.