Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju Mitsubishi LANCER IV (C6_A, C7_A) 1.3 (C61A) (1988.04-1992.05) 60km » CH9972 fram
wybrany samochód: 
Mitsubishi Lancer Iv (c6_a, C7_a) 1.3 (c61a) (1988.04-1992.05) 60km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Filtr oleju CH9972 FRAM

CH9972 Filtr oleju FRAM

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

CH9972

producent:

FRAM

Status produktu: Normalny
Rodzaj filtraWkład filtra
średnica zewnętrzna [mm]70
Średnica wewnętrzna [mm]27
Wysokość [mm]65
nr EAN5022650287322

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju CH9972 FRAM

numery OEM:
TOYOTA      041520V010
TOYOTA      0415231090
TOYOTA      04152YZZA1
TOYOTA      15613YZZA1
LOTUS      A132E6399S

Zastosowanie Filtr oleju CH9972 FRAM w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju CH9972 FRAM:

2020-01-21
 5/5
Jeszcze nigdy się nie zawiodłem na producencie fram , także teraz
2021-09-18
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.