| Tryb pracy | mechaniczne |
| Liczba skrzydeł | 8 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z uszczelnieniem |
| Ilość zębów | 20 |
| nr EAN | 4029416242787 |
Dodatkowe informacje o produkcie Pompa wodna J1518015 HERTH+BUSS JAKOPARTS
| CITROËN | 1201 C4 | |
| CITROËN | 16 094 023 80 | |
| FIAT | 1609402380 | |
| FIAT | 9569147388 | |
| LANCIA | 1609402380 | |
| LANCIA | 9569147388 | |
| PEUGEOT | 1201 C4 | |
| PEUGEOT | 16 094 023 80 | |
| SUZUKI | 17410-67G00 | |
| SUZUKI | 17410-67G00-000 | |
| SUZUKI | 17410-86CT0 | |
| SUZUKI | 17410-86CT0-000 | |
| TOYOTA | SU001-00204 |
Zastosowanie Pompa wodna J1518015 HERTH+BUSS JAKOPARTS w samochodach:
Pompa wody w silniku spalinowym służy do wymuszania obiegu czynnika chłodniczego w układzie chłodniczym. Temperatura powstająca podczas procesu spalania musi być odprowadzana na zewnątrz. Pompa wody transferuje powstałe ciepło za pomocą czynnika chłodniczego do chłodnicy wody gdzie wymieniane jest z otaczającym powietrzem.
Pompa wody zasilana jest zazwyczaj przy pomocy paska rozrządu, a w innych rozwiązaniach przy pomocy paska klinowego lub paska wieloklinowego. Siłę napędową wytwarza podczas wał korbowy silnika spalinowego. Przy zasilaniu pompy płynu chłodzacego paskiem rozrządu, bierze ona udział w napinaniu układu rozrządu, dlatego należy ją bezwzględnie wymienić przy rutynowej wymianie rozrządu.
Pompa wody, a zwłaszcza uszczelka wirnika jest wrażliwa na zanieczyszczenie układu chłodniczego dlatego trzeba dbać o jego czystość i regularnie wymieniać płyn chłodniczy.