Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 1190 K 6 hutchinson

Pasek klinowy wielorowkowy 1190 K 6 HUTCHINSON

1190 K 6 Pasek klinowy wielorowkowy HUTCHINSON
 

    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numery handlowe:

1190K6

numer części:

1190 K 6

producent:

HUTCHINSON

Długość [mm] 1190
Ilość żeber 6
nr EAN 3159750628396

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 1190 K 6 HUTCHINSON

numery OEM:
BMW      11 28 1 710 958
BMW      11 28 7 636 362
CHRYSLER      4891 704AA
CITROËN      5750-ET
CITROËN      5750-FG
CITROËN      5750-M3
CITROËN      5750-VJ
DODGE      4891 704AA
FIAT      9641069580
FIAT      9651764380
HONDA      31110-RJA-J01
HONDA      31110-RJA-J02
LANCIA      9641069580
LANCIA      9651764380
MAZDA      SH01-15-909
MAZDA      SH01-15-909A
MITSUBISHI      1340A052
PEUGEOT      5750-FK
PEUGEOT      5750-M3
PEUGEOT      5750-VJ
PEUGEOT      96410695
RENAULT      7700105888
RENAULT      7700850766
RENAULT      7700853616
RENAULT      8200089047
RENAULT      8200846156
SEAT      036145933AE

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 1190 K 6 HUTCHINSON w samochodach:

Opinie Klientów o Pasek klinowy wielorowkowy 1190 K 6 HUTCHINSON:

2019-12-17
 5/5
Ok
2020-10-16
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.