Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 850 K 4 hutchinson

Pasek klinowy wielorowkowy 850 K 4 HUTCHINSON

850 K 4 Pasek klinowy wielorowkowy HUTCHINSON
 

    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numery handlowe:

850K4

numer części:

850 K 4

producent:

HUTCHINSON

Długość [mm] 850
Ilość żeber 4
nr EAN 3159750626446

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 850 K 4 HUTCHINSON

numery OEM:
CHRYSLER      4612229
CHRYSLER      4668 241AC
CHRYSLER      4668 241AD
CHRYSLER      4668241
DAIHATSU      88458-87704-000
HONDA      38920-P04-003
HONDA      38920-P04-004
HONDA      38920-P04-013
HONDA      38920-PW0-003
HONDA      38920-PW0-004
HONDA      38920-PW0-014
HONDA      38920-PW0-505
MAZDA      B3C7-15-907C
MAZDA      BPE8-15-908
NISSAN      11720-42L01
SUBARU      49180-60B20
SUZUKI      17521-84H00
SUZUKI      49180-60B20
TOYOTA      90080-91170
TOYOTA      99364-00850
TOYOTA      99364-10850
TOYOTA      99364-20850
TOYOTA      99364-30850
TOYOTA      99364-80850
HYUNDAI      25212-26000
HYUNDAI      97713-29000
HYUNDAI      97713-29500
KIA      25212-26000
KIA      B3C7-15-907C

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 850 K 4 HUTCHINSON w samochodach:

Opinie Klientów o Pasek klinowy wielorowkowy 850 K 4 HUTCHINSON:

2019-12-17
 5/5
Ok
2020-10-16
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.