Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » DP018 hutchinson

Koło pasowe, wał korbowy DP018 HUTCHINSON

DP018 Koło pasowe, wał korbowy HUTCHINSON

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

DP018

numer części:

DP018

producent:

HUTCHINSON

Szerokość [mm] 45,00
Ilość żeber 6
średnica zewnętrzna [mm] 179,00
Średnica punktów mocowania [mm] 35,00
nr EAN 3159750728546

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy DP018 HUTCHINSON

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 6) pasuje do: VOLVO C30, S40 II, S80 II, V50, V70 III, CITROEN C1, C2, C2 ENTERPRISE, C3 I, C3 PLURIEL, C4, C4 I, C5 II, XSARA 1.4D/1.5D/1.6D 09.01-
numery OEM:
BMW      11 23 7 801 979
CITROËN      0515-R0
CITROËN      0515-V4
CITROËN      0515-V8
FORD      1319519
FORD      1473366
FORD      1517976
MAZDA      Y401-11-401
MAZDA      Y401-11-401A
MAZDA      Y401-11-401B
MAZDA      Y401-11-401C
PEUGEOT      0515-R0
PEUGEOT      0515-V4
PEUGEOT      0515-V8
VOLVO      31251290
VOLVO      31272289
FORD USA      3M5Q6B319CA
MINI      11 23 7 801 979

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy DP018 HUTCHINSON w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.