Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe » 141345 icer

Klocki hamulcowe - komplet 141345 ICER

141345 Klocki hamulcowe - komplet ICER

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

23515, D1038-7941, D551-7430

numer części:

141345

producent:

ICER

Szerokość [mm] 139,2
Wysokość [mm] 60,2
Grubość [mm] 15,8
Jakość 639
Ciężar [kg] 1,744
Wersja osi Front
Techniczny numer informacyjny 141345
System hamulcowy Sumitomo
Oznaczenie kontrolne E9 90R-01109/498
Styk ostrzegawczy o zużyciu ze stykiem zużycia
nr EAN 8424073080370

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet 141345 ICER

numery OEM:
MAZDA      1U1F-33-28Z
MAZDA      3322936411765
MAZDA      CBZ2-33-22Z
MAZDA      CBZ2-33-23Z
MAZDA      LAZ5-33-23Z
MAZDA      LAZ5-33-28Z
MAZDA      LBZ1-33-23Z
MAZDA      LBZ1-33-28Z
MAZDA      LBZ2-33-22Z
MAZDA      LBZ2-33-23Z
MAZDA      LBZ2-33-23ZA
MAZDA      LBZ2-33-28Z
MAZDA      LCY1-33-23Z
MAZDA      LCY2-33-23Z
MAZDA      LCY2-33-23ZA
MAZDA      LCY2-33-23ZB
MAZDA      LCY2-33-28Z
MAZDA      LCY2-33-28ZA
MAZDA      LCY4-33-23Z
MAZDA      LCY4-33-23ZA
MAZDA      LCY4-33-23ZB
MAZDA      LCY4-33-23ZC
MAZDA      LCY4-33-23ZD
MAZDA      LCY4-33-28Z
MAZDA      LCY4-33-28ZA
MAZDA      LCY4-33-28ZB
MAZDA      LCY4-33-28ZC
MAZDA      LCY4-33-28ZD
MAZDA      LDY2-33-23Z
MAZDA      LDY2-33-28Z
MAZDA      LDY3-33-23Z
MAZDA      LDY3-33-28Z
MAZDA      LDY5-33-23Z
MAZDA      LDY5-33-28Z
MAZDA      LDY7-33-23Z
MAZDA      LDY7-33-23ZA
MAZDA      LDY7-33-28Z
MAZDA      LDY7-33-28ZA
MAZDA      LEY4-33-23Z
MAZDA      LEY5-33-23Z
MAZDA      LEY5-33-28Z
MAZDA      LEY8-33-23Z
MAZDA      LEY9-33-23Z
MAZDA      LEY9-33-28Z
MAZDA      S4YK-33-23Z
MAZDA      S4YK-33-23ZA

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet 141345 ICER w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.