Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe » 142219 icer

Klocki hamulcowe - komplet 142219 ICER

142219 Klocki hamulcowe - komplet ICER

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

22087, D2000-9230

numer części:

142219

producent:

ICER

Szerokość [mm] 160,0
Wysokość [mm] 60,0
Grubość [mm] 18
Jakość 300
Ciężar [kg] 2,15
Wersja osi Front
Techniczny numer informacyjny 142219
System hamulcowy Trw
Oznaczenie kontrolne E9 90R-02A0111/4268
nr EAN 8424073110244

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet 142219 ICER

Klocki hamulcowe 142219 mają zastosowanie do modeli samochodów

RENAULT

CLIO II, MASTER II, MEGANE I Grandtour, SCÉNIC I, LAGUNA II, LAGUNA II Grandtour, TRAFIC II

OPEL

ASTRA G, ARENA, ARENA Combi, MONTEREY B, FRONTERA B, MO, ZAFIRA A

FIAT

MULTIPLA, STRADA, PUNTO, DOBLO, STILO, DUCATO, ULYSSE

NISSAN

ALMERA TINO, ALMERA II Hatchback, MAXIMA, ALMERA II, X-TRAIL I, PRIMERA, PRIMERA Hatchback

Numery OE klocków hamulcowych 142219 producenta ICER

RENAULT

410601073R, 410604073R, 410604868R, 410608638R, 410609161R, 8660004058, 8660004558

OPEL

4423332, 4423587, 95518304, 95518893, 95527599

FIAT

6000620046, 6000620616

NISSAN

4106000Q1H, 4106000Q2F

numery OEM:
FIAT      6 000 620 046
FIAT      6 000 620 616
NISSAN      41060-00Q1H
NISSAN      41060-00Q2F
OPEL      44 23 332
OPEL      44 23 587
OPEL      95 518 304
OPEL      95 518 893
OPEL      95 527 599
RENAULT      41 06 010 73R
RENAULT      41 06 040 73R
RENAULT      41 06 048 68R
RENAULT      41 06 086 38R
RENAULT      41 06 091 61R
RENAULT      86 60 004 058
RENAULT      86 60 004 558
VAUXHALL      95 518 304
VAUXHALL      95 518 893
VAUXHALL      95 527 599

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet 142219 ICER w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.