Szerokość [mm] | 160,0 |
Wysokość [mm] | 60,0 |
Grubość [mm] | 18 |
Jakość | 300 |
Ciężar [kg] | 2,15 |
Wersja osi | Front |
Techniczny numer informacyjny | 142219 |
System hamulcowy | Trw |
Oznaczenie kontrolne | E9 90R-02A0111/4268 |
nr EAN | 8424073110244 |
Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet 142219 ICER
CLIO II, MASTER II, MEGANE I Grandtour, SCÉNIC I, LAGUNA II, LAGUNA II Grandtour, TRAFIC II
ASTRA G, ARENA, ARENA Combi, MONTEREY B, FRONTERA B, MO, ZAFIRA A
MULTIPLA, STRADA, PUNTO, DOBLO, STILO, DUCATO, ULYSSE
ALMERA TINO, ALMERA II Hatchback, MAXIMA, ALMERA II, X-TRAIL I, PRIMERA, PRIMERA Hatchback
410601073R, 410604073R, 410604868R, 410608638R, 410609161R, 8660004058, 8660004558
4423332, 4423587, 95518304, 95518893, 95527599
6000620046, 6000620616
4106000Q1H, 4106000Q2F
FIAT | 6 000 620 046 | |
FIAT | 6 000 620 616 | |
NISSAN | 41060-00Q1H | |
NISSAN | 41060-00Q2F | |
OPEL | 44 23 332 | |
OPEL | 44 23 587 | |
OPEL | 95 518 304 | |
OPEL | 95 518 893 | |
OPEL | 95 527 599 | |
RENAULT | 41 06 010 73R | |
RENAULT | 41 06 040 73R | |
RENAULT | 41 06 048 68R | |
RENAULT | 41 06 086 38R | |
RENAULT | 41 06 091 61R | |
RENAULT | 86 60 004 058 | |
RENAULT | 86 60 004 558 | |
VAUXHALL | 95 518 304 | |
VAUXHALL | 95 518 893 | |
VAUXHALL | 95 527 599 |
Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet 142219 ICER w samochodach:
Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
Budowa i właściwości techniczne
Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.
Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
Dobór i eksploatacja
Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
Asortyment
W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.