Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe » 180617 icer

Klocki hamulcowe - komplet 180617 ICER

180617 Klocki hamulcowe - komplet ICER

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

21187, 21376, 21377, D336-7231, D435-7231

numer części:

180617

producent:

ICER

Szerokość [mm] 125,5
Wysokość [mm] 55,7
Grubość [mm] 15,5
Jakość 300
Ciężar [kg] 1,4
Wersja osi Front
Techniczny numer informacyjny 180617
System hamulcowy Akebono
Styk ostrzegawczy o zużyciu ze stykiem zużycia
nr EAN 8424073009371

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet 180617 ICER

numery OEM:
TOYOTA      04465-14020
TOYOTA      04465-14030
TOYOTA      04465-14100
TOYOTA      04465-14110
TOYOTA      04465-14120
TOYOTA      04465-14130
TOYOTA      04465-14140
TOYOTA      04465-14200
TOYOTA      04465-14210
TOYOTA      04465-14340
TOYOTA      04465-14360
TOYOTA      04465-14370
TOYOTA      04465-30070
TOYOTA      04491-14200
TOYOTA      04491-14210
TOYOTA      04491-14230
TOYOTA      04491-14240
TOYOTA      04491-14250
TOYOTA      04491-14251
TOYOTA      04491-14260
TOYOTA      04491-14270
TOYOTA      04491-14271
TOYOTA      04491-14272
TOYOTA      04491-14290
TOYOTA      04491-14300
TOYOTA      04491-14340
TOYOTA      04491-30160
TOYOTA      04491-30161
TOYOTA      04491-33041

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet 180617 ICER w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.