Szerokość [mm] | 87,1 | |
Wysokość [mm] | 47,1 | |
Grubość [mm] | 15,3 | |
Jakość | 944 | |
Ciężar [kg] | 0,844 | |
Wersja osi | Rear | |
Techniczny numer informacyjny | 181165-700 | |
System hamulcowy | Lucas - Girling | |
Oznaczenie kontrolne | E1 90R-01100/176 | |
Styk ostrzegawczy o zużyciu | ze stykiem zużycia | |
nr EAN | 8424073081087 |
Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet 181165-700 ICER
PAJERO III Canvas Top, SPACE WAGON, SPACE STAR, GALLOPER, SANTAMO, PAJERO PININ I, SPACE RUNNER
S80 I, C70 I, V70 II, S60 I, XC90 I, S40 II, V50
CABRIO, CITY-COUPE, CROSSBLADE, ROADSTER, ROADSTER coupe, FORFOUR, FORTWO coupe
M620770, M850978, MB850978, MN125772, MR850978, MW3062077, MW30620770, MZ690345, MZ690594
30620770, 306207705, 30623264, 30630613, 30638455, 30769186, 30799186, 30850978, 308509785, 31262468, 3345678, 33456781, X3516005
4544201020
MITSUBISHI | M 620 770 | |
MITSUBISHI | M 850 978 | |
MITSUBISHI | MB 850 978 | |
MITSUBISHI | MN 125 772 | |
MITSUBISHI | MR 850 978 | |
MITSUBISHI | MW 306 207 7 | |
MITSUBISHI | MW30620770 | |
MITSUBISHI | MZ 690 345 | |
MITSUBISHI | MZ 690 594 | |
VOLVO | 3 062 077 0 | |
VOLVO | 3 062 077 05 | |
VOLVO | 3 062 326 4 | |
VOLVO | 3 063 061 3 | |
VOLVO | 3 063 845 5 | |
VOLVO | 3 076 918 6 | |
VOLVO | 3 079 918 6 | |
VOLVO | 3 085 097 8 | |
VOLVO | 3 085 097 85 | |
VOLVO | 3 126 246 8 | |
VOLVO | 3 345 678 | |
VOLVO | 3 345 678 1 | |
VOLVO | X3 516 005 | |
PROTON | PW 890 084 | |
SMART | 454 420 10 20 |
Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet 181165-700 ICER w samochodach:
Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
Budowa i właściwości techniczne
Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.
Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
Dobór i eksploatacja
Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
Asortyment
W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.