Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe » 181249 icer

Klocki hamulcowe - komplet 181249 ICER

181249 Klocki hamulcowe - komplet ICER

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

23062, 23063, 23064, 23065, 23066, 23067, D1532-8741

numer części:

181249

producent:

ICER

Szerokość [mm] 160,0
Szerokość 2 [mm] 177,6
Wysokość [mm] 63,0
Wysokość 2 [mm] 62,2
Grubość [mm] 17,3
Grubość 2 [mm] 18,8
Jakość 300
Ciężar [kg] 1,826
Wersja osi Front
Techniczny numer informacyjny 181249
System hamulcowy Ate - Teves
Oznaczenie kontrolne E1 90R-01101/091
Styk ostrzegawczy o zużyciu ze stykiem zużycia
nr EAN 8424073058102

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet 181249 ICER

Klocki hamulcowe 181249 mają zastosowanie do modeli samochodów

OPEL

ASTRA G, ARENA, ARENA Combi, MONTEREY B, FRONTERA B, MO, ZAFIRA A

CHEVROLET

IMPALA, ALERO, TAHOE, TRAILBLAZER, CORVETTE, MATIZ, LACETTI

Numery OE klocków hamulcowych 181249 producenta ICER

OPEL

1605000, 1605034, 1605070, 1605091, 1605121, 1605959, 9195144, 93173379, 93181519, 93184518, 93188726

numery OEM:
OPEL      16 05 000
OPEL      16 05 034
OPEL      16 05 070
OPEL      16 05 091
OPEL      16 05 121
OPEL      16 05 959
OPEL      91 95 144
OPEL      93 173 379
OPEL      93 181 519
OPEL      93 184 518
OPEL      93 188 726
RENAULT      86 60 004 612
RENAULT      86 71 016 516
VAUXHALL      90 544 025
VAUXHALL      91 956 07
VAUXHALL      93 171 035
VAUXHALL      93 184 519
VAUXHALL      93 284 746

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet 181249 ICER w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.