Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » FB 3PK715 ina

Pasek klinowy wielorowkowy FB 3PK715 INA

FB 3PK715 Pasek klinowy wielorowkowy INA

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (4 oceny)
numery handlowe:

3PK712, 3PK713, 3PK714, 3PK715, 3PK716, 3PK717

numer części:

FB 3PK715

producent:

INA

Ilość żeber 3
Długość [mm] 715
nr EAN 4005108989789

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy FB 3PK715 INA

numery OEM:
HONDA      31110-PG6-003
HONDA      31110-PG6-004
HONDA      31110-PG6-B003
HONDA      31110-PG7-661
HONDA      31110-PG7-6610
HONDA      31110-PJ7-013
HONDA      31110-PJ7-023
HONDA      31110PG6003
HONDA      31110PG6004
HONDA      31110PG6B003
HONDA      31110PG7661
HONDA      31110PG76610
HONDA      31110PJ7013
HONDA      31110PJ7023
RENAULT      60 01 543 512
RENAULT      6001543512
RENAULT      77 00 850 113
RENAULT      7700850113
DACIA      60 01 543 512
DACIA      6001543512
DACIA      77 00 850 113
DACIA      7700850113
zamienniki:
3PK0715
brak
RUVILLE/FAG

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy FB 3PK715 INA w samochodach:

Opinie Klientów o Pasek klinowy wielorowkowy FB 3PK715 INA:

Stanisław, Zgorzelec
2023-03-23
 5/5
Wszystko ok, pasuje do 1.6 MPI BSE.
Roman, Warszawa
2021-09-25
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Piotr, Kowalewo pomorskie
2025-01-30
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Vadym, Bydgoszcz
2019-10-23
 5/5
Na forach polecali producenta ina

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.