Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » FB 4PK715 ina

Pasek klinowy wielorowkowy FB 4PK715 INA

FB 4PK715 Pasek klinowy wielorowkowy INA

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (4 oceny)
numery handlowe:

4PK713, 4PK714, 4PK715, 4PK716, 4PK717

numer części:

FB 4PK715

producent:

INA

Ilość żeber 4
Długość [mm] 715
nr EAN 4005108995049

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy FB 4PK715 INA

numery OEM:
CITROËN      5750.69
CITROËN      5750.94
CITROËN      575069
CITROËN      575094
DAIHATSU      88594-97201
DAIHATSU      88594-97205
DAIHATSU      8859497201
DAIHATSU      8859497205
DAIHATSU      90048-31020
DAIHATSU      9004831020
FIAT      774 5354
FIAT      7745354
LANCIA      46517851
NISSAN      11720-2M310
NISSAN      117202M310
PEUGEOT      5750.69
PEUGEOT      5750.94
PEUGEOT      575069
PEUGEOT      575094
RENAULT      60 01 548 021
RENAULT      6001548021
RENAULT      82 00 211 651
RENAULT      8200211651
CHEVROLET      25183064
CHEVROLET      96570669
DACIA      60 01 548 021
DACIA      6001548021
DACIA      82 00 211 651
DACIA      8200211651

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy FB 4PK715 INA w samochodach:

Opinie Klientów o Pasek klinowy wielorowkowy FB 4PK715 INA:

Piotr, Kowalewo pomorskie
2025-01-30
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Roman, Warszawa
2021-09-25
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Stanisław, Zgorzelec
2023-03-23
 5/5
Wszystko ok, pasuje do 1.6 MPI BSE.
Vadym, Bydgoszcz
2019-10-23
 5/5
Na forach polecali producenta ina

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.