Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » FB 4PK900 ina

Pasek klinowy wielorowkowy FB 4PK900 INA

FB 4PK900 Pasek klinowy wielorowkowy INA
 

    Ocena:
5/5 (3 oceny)
numery handlowe:

4PK898, 4PK899, 4PK900, 4PK901, 4PK902

numer części:

FB 4PK900

producent:

INA

Ilość żeber 4
Długość [mm] 900
nr EAN 4014870127817

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy FB 4PK900 INA

numery OEM:
CITROËN      1280.37
CITROËN      128037
FIAT      776 3980
FIAT      7763980
MERCEDES-BENZ      003 993 41 96
MERCEDES-BENZ      0039934196
MERCEDES-BENZ      A 003 993 41 96
MERCEDES-BENZ      A0039934196
NISSAN      11950-71E00
NISSAN      11950-71E10
NISSAN      11950-86L00
NISSAN      1195071E00
NISSAN      1195071E10
NISSAN      1195086L00
PEUGEOT      1280.37
PEUGEOT      128037
SUZUKI      49180-60G10
SUZUKI      4918060G10
TOYOTA      99364-20900
TOYOTA      99364-30900
TOYOTA      99364-50900
TOYOTA      9936420900
TOYOTA      9936430900
TOYOTA      9936450900
HYUNDAI      0K20A-15908
HYUNDAI      0K20A15908
HYUNDAI      KK371-15909
HYUNDAI      KK37115909
KIA      0K20A-15908
KIA      0K20A15908
KIA      KK371-15909
KIA      KK37115909
LEXUS      99364-20900
LEXUS      99364-30900
LEXUS      99364-50900
LEXUS      9936420900
LEXUS      9936430900
LEXUS      9936450900

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy FB 4PK900 INA w samochodach:

Opinie Klientów o Pasek klinowy wielorowkowy FB 4PK900 INA:

2019-10-23
 5/5
Na forach polecali producenta ina
2021-09-25
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-03-23
 5/5
Wszystko ok, pasuje do 1.6 MPI BSE.

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.