Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » FB 5PK860 ina

Pasek klinowy wielorowkowy FB 5PK860 INA

FB 5PK860 Pasek klinowy wielorowkowy INA
 

    Ocena:
5/5 (3 oceny)
numery handlowe:

5PK858, 5PK859, 5PK860, 5PK861, 5PK862

numer części:

FB 5PK860

producent:

INA

Ilość żeber 5
Długość [mm] 860
nr EAN 4014870122836

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy FB 5PK860 INA

numery OEM:
CITROËN      4007.AY
CITROËN      4007.CV
CITROËN      4007AY
CITROËN      4007CV
CITROËN      5750.SF
CITROËN      5750SF
MAZDA      K805-18-381A
MAZDA      K805-18-381B
MAZDA      K80518381A
MAZDA      K80518381B
PEUGEOT      4007.AY
PEUGEOT      4007.CV
PEUGEOT      4007AY
PEUGEOT      4007CV
PEUGEOT      5750.SF
PEUGEOT      5750SF

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy FB 5PK860 INA w samochodach:

Opinie Klientów o Pasek klinowy wielorowkowy FB 5PK860 INA:

2019-10-23
 5/5
Na forach polecali producenta ina
2021-09-25
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-03-23
 5/5
Wszystko ok, pasuje do 1.6 MPI BSE.

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.