Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » FB 6PK1000 ina

Pasek klinowy wielorowkowy FB 6PK1000 INA

FB 6PK1000 Pasek klinowy wielorowkowy INA
 

    Ocena:
5/5 (3 oceny)
numery handlowe:

6PK1000, 6PK1001, 6PK1002, 6PK998, 6PK999

numer części:

FB 6PK1000

producent:

INA

Ilość żeber 6
Długość [mm] 1000
nr EAN 4014870126476

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy FB 6PK1000 INA

numery OEM:
AUDI      04E 145 933 A
AUDI      04E145933A
CITROËN      5750.PF
CITROËN      5750.XG
CITROËN      5750PF
CITROËN      5750XG
CITROËN      96 532 041 80
CITROËN      9653204180
FORD      91 SF 6C301 C1B
FORD      91 SF 6C301 C2B
FORD      91SF6C301C1B
FORD      91SF6C301C2B
MERCEDES-BENZ      601 997 35 92
MERCEDES-BENZ      6019973592
MERCEDES-BENZ      A 601 997 35 92
MERCEDES-BENZ      A6019973592
PEUGEOT      5750.PF
PEUGEOT      5750.QP
PEUGEOT      5750.XG
PEUGEOT      5750PF
PEUGEOT      5750QP
PEUGEOT      5750XG
PORSCHE      999 182 220 550
PORSCHE      999 192 283 50
PORSCHE      999 192 285 50
PORSCHE      999 192 291 50
PORSCHE      999 192 295 50
PORSCHE      999 192 299 50
PORSCHE      999182220550
PORSCHE      99919228350
PORSCHE      99919228550
PORSCHE      99919229150
PORSCHE      99919229550
PORSCHE      99919229950
SEAT      04E 145 933 A
SEAT      04E145933A
SKODA      04E 145 933 A
SKODA      04E145933A
VOLKSWAGEN      04E 145 933 A
VOLKSWAGEN      04E145933A
FERRARI      156 708
FERRARI      156708

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy FB 6PK1000 INA w samochodach:

Opinie Klientów o Pasek klinowy wielorowkowy FB 6PK1000 INA:

2019-10-23
 5/5
Na forach polecali producenta ina
2023-03-23
 5/5
Wszystko ok, pasuje do 1.6 MPI BSE.
2021-09-25
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.