Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » FB 6PK2140 ina

Pasek klinowy wielorowkowy FB 6PK2140 INA

FB 6PK2140 Pasek klinowy wielorowkowy INA

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (4 oceny)
numery handlowe:

6PK2138, 6PK2139, 6PK2140, 6PK2141, 6PK2142

numer części:

FB 6PK2140

producent:

INA

Ilość żeber 6
Długość [mm] 2140
nr EAN 4014870122904

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy FB 6PK2140 INA

numery OEM:
MERCEDES-BENZ      010 997 06 92
MERCEDES-BENZ      010 997 79 92
MERCEDES-BENZ      010 997 7992 64
MERCEDES-BENZ      010 997 86 92
MERCEDES-BENZ      0109970692
MERCEDES-BENZ      0109977992
MERCEDES-BENZ      010997799264
MERCEDES-BENZ      0109978692
MERCEDES-BENZ      011 997 17 92
MERCEDES-BENZ      0119971792
MERCEDES-BENZ      A 010 997 06 92
MERCEDES-BENZ      A 010 997 79 92
MERCEDES-BENZ      A 010 997 86 92
MERCEDES-BENZ      A 010997 799264
MERCEDES-BENZ      A 011 997 17 92
MERCEDES-BENZ      A0109970692
MERCEDES-BENZ      A0109977992
MERCEDES-BENZ      A010997799264
MERCEDES-BENZ      A0109978692
MERCEDES-BENZ      A0119971792
HYUNDAI      25212-2B000
HYUNDAI      252122B000
KIA      25212-2B000
KIA      252122B000
ACURA      38920-RCA-A01
ACURA      38920RCAA01

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy FB 6PK2140 INA w samochodach:

Opinie Klientów o Pasek klinowy wielorowkowy FB 6PK2140 INA:

Piotr, Kowalewo pomorskie
2025-01-30
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Vadym, Bydgoszcz
2019-10-23
 5/5
Na forach polecali producenta ina
Roman, Warszawa
2021-09-25
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Stanisław, Zgorzelec
2023-03-23
 5/5
Wszystko ok, pasuje do 1.6 MPI BSE.

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.