Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Skoda RAPID (NH3, NK3, NK6) 1.2 TSI (2012.07-2015.05) 86km » RD-290 japanparts
wybrany samochód: 
Skoda Rapid (nh3, Nk3, Nk6) 1.2 Tsi (2012.07-2015.05) 86km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny RD-290 JAPANPARTS

RD-290 Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny JAPANPARTS
40.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (3 oceny)
numer części:

RD-290

producent:

JAPANPARTS

Status produktu: Normalny
Długość całkowita [mm]336
Gwint zewn. [mm]14 x 1,5
Gwint zewn. 1 [mm]14 x 1,5
Strona zabudowyOś przednia po obydwu stronach
nr EAN8033001145403

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny RD-290 JAPANPARTS

DRĄŻEK KIER JAPANPARTS RD-290 TOYOTA RAV4,COROLLA
numery OEM:
TOYOTA      45503-19215
TOYOTA      45503-29365
TOYOTA      4550319175

Zastosowanie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny RD-290 JAPANPARTS w samochodach:

Opinie Klientów o Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny RD-290 JAPANPARTS:

Ireneusz, Zbydniów
2020-11-25
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Krzysztof, Czerwonak
2020-11-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Ireneusz, Zbydniów
2020-11-25
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.