Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Dacia JOGGER (RK_) 1.0 TCe 100 ECO-G (RKMT) (2021-???) 101km » TI-2222L japanparts
wybrany samochód: 
Dacia Jogger (rk_) 1.0 Tce 100 Eco-g (rkmt) (2021-???) 101km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego TI-2222L JAPANPARTS

TI-2222L Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego JAPANPARTS

    Ocena:
5/5 (3 oceny)
numer części:

TI-2222L

producent:

JAPANPARTS

Status produktu: Normalny
Długość całkowita [mm]190
Gwint wewnętrzny [mm]12 x 1,25
Długość gwintu [mm]40
Wysokość zabudowy74,4
Średnica zabudowy [mm]13
Gwint zewn. 1 [mm]12 x 1,25
Strona zabudowyz lewej
nr EAN8033001874273
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego TI-2222L JAPANPARTS

KOŃCÓWKA DR JAPANPARTS TI-2222L LEWA TOYOTA YARIS 99-03
numery OEM:
TOYOTA      45047-59025
TOYOTA      45047-59026
TOYOTA      4504709040
TOYOTA      4504759035

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego TI-2222L JAPANPARTS w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego TI-2222L JAPANPARTS:

Krzysztof, Czerwonak
2020-11-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Ireneusz, Zbydniów
2020-11-25
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Ireneusz, Zbydniów
2020-11-25
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.