Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Citroën C4 PICASSO I nadwozie wielkoprzestrzenne (MPV) (UD_) U 1200T (2010.09-2013.08) 112km » TI-L017R japanparts
wybrany samochód: 
Citroën C4 Picasso I Nadwozie Wielkoprzestrzenne (mpv) (ud_) U 1200t (2010.09-2013.08) 112km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego TI-L017R JAPANPARTS

TI-L017R Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego JAPANPARTS

    Ocena:
5/5 (3 oceny)
numer części:

TI-L017R

dostawca:

JAPANPARTS

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z prawej
Długość całkowita [mm]132
Gwint wewnętrzny [mm]18 x 1,5
Długość gwintu [mm]60
Wysokość zabudowy90
Średnica zabudowy [mm]16,5
Gwint zewn. [mm]14 x 2,0
nr EAN8033001872149
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego TI-L017R JAPANPARTS

KOŃCÓWKA DR JAPANPARTS TI-L017R
numery OEM:
LAND ROVER      LR0 02609

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego TI-L017R JAPANPARTS w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego TI-L017R JAPANPARTS:

Krzysztof, Czerwonak
2020-11-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Ireneusz, Zbydniów
2020-11-25
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Ireneusz, Zbydniów
2020-11-25
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.