Ciężar [kg] | 9,27 |
otwór Ø [mm] | 106,1 |
Średnica bębna hamulcowego | 295 |
Śr. zewn. bębna ham. [mm] | 342,8 |
Maksymalna wielkość poślizgu bębna [mm] | 296,9 |
Wewnętrzna wysokość bębna hamulcowego [mm] | 64,5 |
Całkowita wysokość bębna hamulcowego [mm] | 83,1 |
Ilość otworów | 6 |
Ø rozmieszczenia otworów [mm] | 140 |
Rodzaj połączenia | Pudełko |
Średnica otworu flanszy [mm] | 106,1 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez pierścienia nadajnika impulsów ABS |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez łożyska koła |
Długość opakowania [cm] | 36 |
Szerokość opakowania [cm] | 36 |
Wysokość opakowania [cm] | 9 |
nr EAN | 3306435052117 |
Dodatkowe informacje o produkcie Bęben hamulcowy 329091J JURID
MAZDA | B09226251 | |
TOYOTA | 42431 - 35110 | |
TOYOTA | 42431 - 35180 | |
TOYOTA | 42431 - 35200 | |
TOYOTA | 4243104020 | |
TOYOTA | 4243132500 | |
TOYOTA | 4243135110 | |
TOYOTA | 4243135180 | |
TOYOTA | 4243135200 | |
TOYOTA | 4243160120 | |
VOLKSWAGEN | 42431-04020 | |
VOLKSWAGEN | 42431-35110 | |
VOLKSWAGEN | 42431-35180 | |
VOLKSWAGEN | 42431-35200 | |
VOLKSWAGEN | 4243104020 | |
VOLKSWAGEN | 4243135110 | |
VOLKSWAGEN | 4243135180 | |
VOLKSWAGEN | 4243135200 | |
VOLKSWAGEN | J4243135180 | |
VOLKSWAGEN | J4243135200 |
Zastosowanie Bęben hamulcowy 329091J JURID w samochodach:
Hamulec bębnowy Jest elementem układu hamulcowego, który jest coraz rzadziej stosowany we współczesnych pojazdach. Zazwyczaj spotyka się je w starszych samochodach lub w autach wykorzystywanych do jazdy miejsckiej.
Bęben jest przytwierdzony do piasty koła. W jego wnętrzu znajdziemy szczęki hamulcowe, cylkinderki hamulcowe, rozpieracze szczęk hamulcowych oraz drobne podzespoły jak sprężynki. Całość osadzona się na osi tarczy nośnej. Szczeki hamulcowe rozpierane są przez cylinderki hamulcowe i tak odbywa się hamowanie hamuylca bębnowego.
Problemem bębna hamulcowego jest brak możliwości samooczyszczania podczas jazdy oraz trudność w odprowadzaniu ciepła, wydzielającego się podczas hamowania samochodu. Czynniki te spowodowały, że większość producentów samochodów nie stosuje hamulców bębnowych na przedniej osi pojazdu..
Bębny hamulcowe stosuje się w większości na tylnej osi auta. Wymiana jest dosyć trudna z uwagi na tendencję do tworzenia się rantu na powierzchni wewnętrznej i prolemami ze zdjęciem bębna z osi pojazdu i powinna być przeprowadzana przez serwis samochodowy. Podczas wymiany bębnów hamulcowe zalecana jest wymiana szczęk hamulcowych, a w niektórych samochodach również łożyska kół.