Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe » 572496J jurid

Klocki hamulcowe - komplet 572496J JURID

572496J Klocki hamulcowe - komplet JURID
jurid 572496J

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

572496

numer części:

572496J

producent:

JURID

Jakość 473
Grubość [mm] 17,6
Oznaczenie kontrolne R90 Homologated
Długość [mm] 137
Ciężar [kg] 1,7
Ilość wskaźników zużycia okładzin [na oś] 2
Wysokość 1 [mm] 53
Styk ostrzegawczy o zużyciu z akustycznym czujnikiem zużycia
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez dodatków
System hamulcowy Akebono
Rodzaj połączenia Pudełko
Numer WVA 21725
Długość opakowania [cm] 20,6
Szerokość opakowania [cm] 12,2
Wysokość opakowania [cm] 7,8
nr EAN 3306437054645

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet 572496J JURID

KLOCKI HAM JURID 572496J HYUNDAI ELANTRA LANTRA MATRIX SONATA TIBURON 97-02
numery OEM:
SSANGYONG      4813005010
SSANGYONG      4813005011
HYUNDAI      5810129A00
HYUNDAI      5810129A20
HYUNDAI      5810129A31
HYUNDAI      5810129A50
HYUNDAI      5810129A70
HYUNDAI      5810129A90
HYUNDAI      5810129B00
HYUNDAI      581012DA20
HYUNDAI      5810138A40
HYUNDAI      5810138A50
HYUNDAI      5810138A60
KIA      58101M2A02
KIA      58101M2A04
DAEWOO      4813005010
DAEWOO      4813005011
zamienniki:
BL1382A2
brak
FTE automotive GmbH
363702161140
brak
MAGNETI MARELLI
363702160974
brak
MAGNETI MARELLI
10130
brak
OPTIMAL
517.0
brak
Raicam Industrie S.r.l.
181097
brak
ICER
223418
brak
NK
223423
brak
NK
223425
brak
NK
1501223418
brak
SBS
1501223423
brak
SBS
1501223425
brak
SBS
0318 05
brak
KAWE
0318 06
brak
KAWE
0318 12
brak
KAWE
0318 82
brak
KAWE
0318 92
brak
KAWE
36717 OE
brak
A.B.S.
363700201412
brak
MAGNETI MARELLI
8318.00
brak
REMSA

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet 572496J JURID w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.