Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe » 573183J-AS jurid

Klocki hamulcowe - komplet 573183J-AS JURID

573183J-AS Klocki hamulcowe - komplet JURID

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

573183J-AS

producent:

JURID

Strona zabudowy:Oś przednia
Jakość:OE
Grubość [mm]:19
Oznaczenie kontrolne:R90 Homologated
Długość [mm]:136,8
Wysokość [mm]:51,6
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca:z dodatkami
System hamulcowy:BOSCH
Wersja:J-AS
Numer WVA:23599

Status produktu: Artykuł wychodzący
zastąpiony przez 573030J-AS

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet 573183J-AS JURID

numery OEM:
CITROËN      425218
CITROËN      425221
CITROËN      425238
CITROËN      425239
CITROËN      425240
CITROËN      425276
CITROËN      425330
CITROËN      425341
CITROËN      425342
CITROËN      425423
CITROËN      425475
PEUGEOT      425221
PEUGEOT      425238
PEUGEOT      425239
PEUGEOT      425240
PEUGEOT      425259
PEUGEOT      425276
PEUGEOT      425338
PEUGEOT      425339
PEUGEOT      425341
PEUGEOT      425342
PEUGEOT      425385
PEUGEOT      425423
PEUGEOT      425475
VOLVO      425238
VOLVO      425239
VOLVO      425240
zamienniki:
0 986 AB3 808
brak
BOSCH
597356
brak
VALEO
363702161230
brak
MAGNETI MARELLI
363702161307
brak
MAGNETI MARELLI
363702161405
brak
MAGNETI MARELLI
363702161418
brak
MAGNETI MARELLI
363702161229
brak
MAGNETI MARELLI
84010
brak
OPTIMAL
T1422
brak
PAGID
FSL1399
brak
FERODO
FQT1399
brak
FERODO
FSL4066
brak
FERODO
BL1927A3
brak
FTE automotive GmbH
699281
brak
ROULUNDS BRAKING
181388
brak
ICER
26518
brak
LEMFÖRDER
573030J
brak
JURID
223741
brak
NK
1501223740
brak
SBS
1501223741
brak
SBS
V22-0083
brak
VAICO
0840 10
brak
KAWE
0840 30
brak
KAWE
37272 OE
brak
A.B.S.

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet 573183J-AS JURID w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.