Ograniczenia producenta | BOSCH | |
Styk ostrzegawczy o zużyciu | nieprzygotowany dla wskaźnika zużycia | |
Długość [mm] | 137,0 | |
Wysokość [mm] | 51,0 | |
Grubość [mm] | 18,8 | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z dodatkami | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | ze śrubami prowadzącymi zacisku hamulcowego | |
Układ hamulcowy | Okładziny hamulcowe o zredukowanym pyleniu | |
Układ hamulcowy | również dla nawiercanych tarcz hamulcowych | |
Oznaczenie kontrolne | E9 90R-02A1062/1046 | |
nr EAN | 3322938206697 |
Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet, DTEC COTEC GDB1463DTE TRW
XSARA PICASSO, JUMPY I, C5 I, C5 I Break, C3 I, JUMPER I, C8
206, 607, 206 CC, 307, 307 SW, BOXER, 807
1611293980, 1613192280, 425218, 425238, 425342, 425423, 425486, E172123, E172124, E172227, E172558
1611293980, 1613192280, 425221, 425238, 425239, 425259, 425276, 425341, 425342, 425423, 425486, E172124, E172558
CITROËN | 16 112 939 80 | |
CITROËN | 16 131 922 80 | |
CITROËN | 4252 18 | |
CITROËN | 4252 38 | |
CITROËN | 4253 42 | |
CITROËN | 4254 23 | |
CITROËN | 4254 86 | |
CITROËN | E 172 123 | |
CITROËN | E 172 124 | |
CITROËN | E 172 227 | |
CITROËN | E 172 558 | |
PEUGEOT | 16 112 939 80 | |
PEUGEOT | 16 131 922 80 | |
PEUGEOT | 4252 21 | |
PEUGEOT | 4252 38 | |
PEUGEOT | 4252 39 | |
PEUGEOT | 4252 59 | |
PEUGEOT | 4252 76 | |
PEUGEOT | 4253 41 | |
PEUGEOT | 4253 42 | |
PEUGEOT | 4254 23 | |
PEUGEOT | 4254 86 | |
PEUGEOT | E 172 124 | |
PEUGEOT | E 172 558 |
Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet, DTEC COTEC GDB1463DTE TRW w samochodach:
Opinie Klientów o Klocki hamulcowe - komplet, DTEC COTEC GDB1463DTE TRW:
Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
Budowa i właściwości techniczne
Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.
Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
Dobór i eksploatacja
Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
Asortyment
W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.