Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 9947130 kamoka

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, KAMOKA 9947130 KAMOKA

9947130 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, KAMOKA KAMOKA
kamoka 9947130
Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, KAMOKA 9947130
9947130
kamoka 9947130 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, KAMOKA
 

    Ocena:
5/5 (6 ocen)
numer części:

9947130

producent:

KAMOKA

Strona zabudowy:Oś przednia, z lewej
Wymiar gwintu: FM14x1.5R
Zbieżność stożka: 1/10
Wymiar stożka [mm]: 12,8
Długość [mm]: 217,5
Status produktu: Artykuł wychodzący

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, KAMOKA 9947130 KAMOKA

numery OEM:
HONDA      53560 SM4 003
HONDA      53560 SM4 004
HONDA      53560SM4003
HONDA      53560SM4004
ROVER      GSJ 407
ROVER      GSJ407

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, KAMOKA 9947130 KAMOKA w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, KAMOKA 9947130 KAMOKA:

2023-09-26
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-03-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-09-26
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-10-20
 5/5
2021-03-29
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-10-20
 5/5

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.