Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » J4824001 herth+buss jakoparts

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego J4824001 HERTH+BUSS JAKOPARTS

J4824001 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego HERTH+BUSS JAKOPARTS
 

    Ocena:
numer części:

J4824001

Wymiar stożka [mm] 13
Zbieżność stożka 1/10
Rozmiar gwintu 1 M10x1,25
Rozmiar gwintu 2 M14x1,5
Rodzaj gwintu z gwintem wewnętrznym
Rodzaj gwintu z bieżnikiem prawostronnym
Długość [mm] 217,5
nr EAN 4029416075125

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego J4824001 HERTH+BUSS JAKOPARTS

Końcówka drążka kierowniczego L pasuje do: HONDA ACCORD IV, ACCORD V, ACCORD VI, SHUTTLE 1.6-2.3 01.90-06.04
numery OEM:
HONDA      53560-S1A-E01
HONDA      53560-SM4-003
HONDA      53560-SM4-004
HONDA      53560-SV0-003
HONDA      53560-SV4-003
HONDA      53560-SV4-013
HONDA      53560-SV7-003
HONDA      53560-SX0-003
HONDA      53560-SX0-013
HONDA      53560-SX4-003
HONDA      53560-SY0-003
HONDA      EXCES3153

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego J4824001 HERTH+BUSS JAKOPARTS w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.