Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » G1-680 optimal

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-680 OPTIMAL

G1-680 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego OPTIMAL
61.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

G1-680

producent:

OPTIMAL

Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z lewej
Długość [mm] 217
Wymiar stożka [mm] 12,9
Gwint wewnętrzny [mm] M14 x 1,50 RHT F
parzyste numery artykułów G1-681
Zbieżność stożka 1/10
nr EAN 4031185916806

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-680 OPTIMAL

KOŃCÓWKA DR OPTIMAL G1-680 LEWA HONDA ACCORD 98-03

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-680 ma zastosowanie do modeli samochodów

ROVER

75, 45 I, 25 I, 75 I Tourer, STREETWISE, CITYROVER, 25 COMMERCE

HONDA

CIVIC VI Aerodeck, S2000, HR-V, LOGO, ACCORD VI Hatchback, INSIGHT, CIVIC VII Hatchback

Numery OE Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-680 producenta OPTIMAL

ROVER

GSJ407

HONDA

53560S1AE01, 53560SM4003, 53560SY0003

numery OEM:
HONDA      53560S1AE01
HONDA      53560SM4003
HONDA      53560SY0003
ROVER      GSJ407

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-680 OPTIMAL w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.