Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 9963234 kamoka

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, KAMOKA 9963234 KAMOKA

9963234 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, KAMOKA KAMOKA
 

    Ocena:
5/5 (6 ocen)
numer części:

9963234

producent:

KAMOKA

Strona zabudowy:Oś przednia po obydwu stronach
Wymiar stożka [mm]: 12,6
Zbieżność stożka: 1/10
Wymiar gwintu: MM14x1.5R
Długość [mm]: 35
Status produktu: niedostępny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, KAMOKA 9963234 KAMOKA

numery OEM:
PORSCHE      477 419 811
PORSCHE      477 419 815
PORSCHE      477419811
PORSCHE      477419815
VOLVO      3211955
VOLVO      3265974
VOLKSWAGEN      171 419 811
VOLKSWAGEN      171 419 812
VOLKSWAGEN      171419811
VOLKSWAGEN      171419812
VOLKSWAGEN      251 419 811
VOLKSWAGEN      251419811

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, KAMOKA 9963234 KAMOKA w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, KAMOKA 9963234 KAMOKA:

2023-09-26
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-03-29
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-10-20
 5/5
2023-03-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-10-20
 5/5
2023-09-26
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.