Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 915416 ruville/fag

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 915416 RUVILLE/FAG

915416 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego RUVILLE/FAG
 

    Ocena:
5/5 (4 oceny)
numer części:

915416

producent:

RUVILLE/FAG

Wymiar stożka [mm]: 12,70
Wymiar gwintu: M14x1,5
Status produktu: Normal


opis e-autoparts.pl:

Uwaga! Części Ruville dostępne są w sprzedaży już tylko w pudełkach z logo FAG.
Więcej informacji tutaj: Schaeffler przejmuje Ruville

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 915416 RUVILLE/FAG

Zestaw montażowy amortyzatora tył AUDI A4 1.6-2.8 11.94-09.01
numery OEM:
AUDI      171419811
AUDI      171419811A
AUDI      251419811
BMW      32 11 1 116 463
BMW      32111116463
PORSCHE      477 419 815
PORSCHE      477419815
PORSCHE      944 347 333 30
PORSCHE      94434733330
VOLVO      3211 955
VOLVO      3211955
VOLVO      3265 974
VOLVO      3265974
VOLKSWAGEN      171 419 811
VOLKSWAGEN      171 419 811 A
VOLKSWAGEN      171 419 812
VOLKSWAGEN      171419811
VOLKSWAGEN      171419811A
VOLKSWAGEN      171419812
VOLKSWAGEN      251 419 811
VOLKSWAGEN      251419811

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 915416 RUVILLE/FAG w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 915416 RUVILLE/FAG:

2021-01-23
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-05-26
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-05-26
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-02-07
 4/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.