Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » G1-114 optimal

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-114 OPTIMAL

G1-114 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego OPTIMAL
optimal G1-114
 

    Ocena:
numery handlowe:

G0-050, G0-538

numer części:

G1-114

producent:

OPTIMAL

Strona zabudowy góra
Strona zabudowy z obu stron
Strona zabudowy zewnętrzny
Strona zabudowy Oś przednia
Długość [mm] 75
Wymiar stożka [mm] 12,7
Gwint wewnętrzny [mm] M14 x 1,50 RHT F
Zbieżność stożka 1/10
nr EAN 4031185911146

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-114 OPTIMAL

KOŃCÓWKA DR OPTIMAL G1-114 VW CADDY,GOLF I,SCIROCCO,T3 79-92
numery OEM:
PORSCHE      171419811
VOLVO      032119554
VOLVO      3211955
VOLVO      3265974
VOLKSWAGEN      171419811
VOLKSWAGEN      171419811A
VOLKSWAGEN      171419812
VOLKSWAGEN      251419811
VOLKSWAGEN      32111116463
VOLKSWAGEN      3211955
VOLKSWAGEN      3265974
VOLKSWAGEN      477419811
VOLKSWAGEN      477419815
VOLKSWAGEN      94434733300

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-114 OPTIMAL w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.