Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 9985135 kamoka

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, KAMOKA 9985135 KAMOKA

9985135 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, KAMOKA KAMOKA
 

    Ocena:
5/5 (6 ocen)
numer części:

9985135

producent:

KAMOKA

Strona zabudowy:oś przednia, z prawej
Długość [mm]: 73
Wymiar stożka [mm]: 16
Wymiar gwintu: FM14x1.5R
Zbieżność stożka: 1/8
Status produktu: niedostępny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, KAMOKA 9985135 KAMOKA

numery OEM:
ISUZU      8 94419 408 0
ISUZU      8 94459 480 0
ISUZU      8 94459 480 1
ISUZU      8 94459 480 2
ISUZU      8 97020 953 1
ISUZU      8 97940 616 0
ISUZU      8 97956 902 A
ISUZU      8944194080
ISUZU      8944594800
ISUZU      8944594801
ISUZU      8944594802
ISUZU      8970209531
ISUZU      8979406160
ISUZU      897956902A
OPEL      324 057
OPEL      324057
OPEL      920 373
OPEL      920373

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, KAMOKA 9985135 KAMOKA w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, KAMOKA 9985135 KAMOKA:

2023-03-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-03-29
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-10-20
 5/5
2022-10-20
 5/5
2023-09-26
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-09-26
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.