Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 85135 sidem

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 85135 SIDEM

85135 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego SIDEM
 

    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

85135

producent:

SIDEM

Strona zabudowy wewnątrz
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Zbieżność stożka 1/8
Długość [mm] 73
Wymiar gwintu FM14x1,5R
Wymiar stożka [mm] 16
Rozmiar gwintu 1 MM14x1,5R
nr EAN 5413978152063

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Informacje serwisowe

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 85135 SIDEM

numery OEM:
ISUZU      8 94419 408 0
ISUZU      8 94459 480 0
ISUZU      8 94459 480 1
ISUZU      8 94459 480 2
ISUZU      8 97020 953 1
ISUZU      8 97940 616 0
ISUZU      8 97956 902 A
OPEL      3 24 057
OPEL      9 20 373
VAUXHALL      94 459 480
VAUXHALL      97 020 953

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 85135 SIDEM w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 85135 SIDEM:

2021-10-25
 5/5
Wygląda na trwały, czas pokaże.
2021-10-25
 5/5
Wygląda na trwały, czas pokaże.
zobacz instrukcję montażu 85135

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.