Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » G1-371 optimal

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-371 OPTIMAL

G1-371 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego OPTIMAL
optimal G1-371
 

    Ocena:
numer części:

G1-371

producent:

OPTIMAL

Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z obu stron
Strona zabudowy zewnętrzny
Wymiar stożka [mm] 16
Gwint wewnętrzny [mm] M14 x 1,50 RHT F
parzyste numery artykułów G1-370
nr EAN 4031185913713

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-371 OPTIMAL

KOŃCÓWKA DR OPTIMAL G1-371 WEWNĘTRZNA OPEL FRONTERA 92-98
numery OEM:
ISUZU      324057
ISUZU      8944194080
ISUZU      8944194081
ISUZU      8944594800
ISUZU      8944594802
ISUZU      920373
ISUZU      94419408
ISUZU      94459480
OPEL      0920373
OPEL      920373
VAUXHALL      0920373
VAUXHALL      94459480

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-371 OPTIMAL w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.