Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » L20103 monroe

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego L20103 MONROE

L20103 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego MONROE

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

L20103

producent:

MONROE

Ciężar [kg] 0,300
Rodzaj gwintu z bieżnikiem prawostronnym
Długość opakowania [cm] 14,5
Szerokość opakowania [cm] 9,5
Wysokość opakowania [cm] 5
nr EAN 5412096441455

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego L20103 MONROE

Końcówka drążka kierowniczego L/P pasuje do: ISUZU TROOPER I, TROOPER III; OPEL CAMPO, FRONTERA A, FRONTERA A SPORT, MONTEREY A 2.0-3.5 03.84-08.04
numery OEM:
ISUZU      8-94419-408-0
ISUZU      8-94419-408-1
ISUZU      8-94459-480-0
ISUZU      8-94459-480-1
ISUZU      8-94459-480-2
ISUZU      8-97020-953-0
ISUZU      8-97020-953-1
ISUZU      8-97940-616-0
ISUZU      8-97956-902-A
ISUZU      94419408
ISUZU      94459480
ISUZU      97020953
OPEL      324057
OPEL      9 20 373
OPEL      94459480
OPEL      97020953
VAUXHALL      94459480
VAUXHALL      97020953

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego L20103 MONROE w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego L20103 MONROE:

ADAM, JASŁO
2020-03-27
 5/5
Szukałem w internecie długo L16142 i w lepszej cenie nie znalazłem niż e-autoparts.pl
ADAM, JASŁO
2020-03-27
 5/5
Mechanik mówił żeby kupić L16141 monroe i tak zrobiłem

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.