Szerokość [mm] | 100 | |
Wysokość [mm] | 65 | |
Grubość [mm] | 18,2 | |
Styk ostrzegawczy o zużyciu | ze stykiem zużycia | |
Ilość wskaźników zużycia okładzin [na oś] | 2 | |
Długość złącza ostrzegawczego [mm] | 215 | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | ze śrubami prowadzącymi zacisku hamulcowego | |
System hamulcowy | Lucas | |
nr EAN | 5908242642284 |
Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet, KAMOKA JQ1013208 KAMOKA
RENAULT | 60 01 547 619 | |
RENAULT | 60 01 547 911 | |
RENAULT | 60 25 071 042 | |
RENAULT | 77 01 201 669 | |
RENAULT | 77 01 202 284 | |
RENAULT | 77 01 202 285 | |
RENAULT | 77 01 202 289 | |
RENAULT | 77 01 202 516 | |
RENAULT | 77 01 202 712 | |
RENAULT | 77 01 202 848 | |
RENAULT | 77 01 202 894 | |
RENAULT | 77 01 202 895 | |
RENAULT | 77 01 203 129 | |
RENAULT | 77 01 203 282 | |
RENAULT | 77 01 203 775 | |
RENAULT | 77 01 203 795 | |
RENAULT | 77 01 203 796 | |
RENAULT | 77 01 203 797 | |
RENAULT | 77 01 204 066 | |
RENAULT | 77 01 204 357 | |
RENAULT | 77 01 204 358 | |
RENAULT | 77 01 204 833 | |
RENAULT | 77 01 205 355 | |
RENAULT | 77 01 206 082 | |
RENAULT | 77 01 207 066 | |
RENAULT | 77 01 207 960 | |
RENAULT | 77 01 208 265 | |
RENAULT | 77 01 349 751 | |
RENAULT | 77 01 349 970 | |
RENAULT | 77 01 349 973 | |
RENAULT | 77 11 130 036 | |
RENAULT | 77 11 130 071 | |
DACIA | 60 01 547 619 | |
DACIA | 60 01 547 911 | |
DACIA | 77 01 208 265 | |
DACIA | 77 11 130 071 |
Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet, KAMOKA JQ1013208 KAMOKA w samochodach:
Opinie Klientów o Klocki hamulcowe - komplet, KAMOKA JQ1013208 KAMOKA:
Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
Budowa i właściwości techniczne
Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.
Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
Dobór i eksploatacja
Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
Asortyment
W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.