Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet BP1090 QUINTON
ALFA ROMEO | 9947938 | |
ALFA ROMEO | 9950853 | |
ALFA ROMEO | 9950865 | |
FIAT | 60765020 | |
FIAT | 60777601 | |
FIAT | 69950479 | |
FIAT | 77362242 | |
FIAT | 794089 | |
FIAT | 9939966 | |
FIAT | 9941605 | |
FIAT | 9941669 | |
FIAT | 9942904 | |
FIAT | 9942953 | |
FIAT | 9945496 | |
FIAT | 9945821 | |
FIAT | 9945822 | |
FIAT | 9945823 | |
FIAT | 9946941 | |
FIAT | 9947938 | |
FIAT | 9949173 | |
FIAT | 9950479 | |
FIAT | 9950713 | |
FIAT | 9950714 | |
FIAT | 9950853 | |
FIAT | 9950865 | |
LANCIA | 9947938 | |
LANCIA | 9950853 | |
LANCIA | 9950865 | |
ALFA ROMEO | 9 947 938 | |
ALFA ROMEO | 9 950 853 | |
ALFA ROMEO | 9 950 865 | |
FIAT | 60 765 020 | |
FIAT | 60 777 601 | |
FIAT | 69 950 479 | |
FIAT | 77 362 242 | |
FIAT | 794 089 | |
FIAT | 9 939 966 | |
FIAT | 9 941 605 | |
FIAT | 9 941 669 | |
FIAT | 9 942 904 | |
FIAT | 9 942 953 | |
FIAT | 9 945 496 | |
FIAT | 9 945 821 | |
FIAT | 9 945 822 | |
FIAT | 9 945 823 | |
FIAT | 9 946 941 | |
FIAT | 9 947 938 | |
FIAT | 9 949 173 | |
FIAT | 9 950 479 | |
FIAT | 9 950 713 | |
FIAT | 9 950 714 | |
FIAT | 9 950 853 | |
FIAT | 9 950 865 | |
LANCIA | 9 947 938 | |
LANCIA | 9 950 853 | |
LANCIA | 9 950 865 |
Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet BP1090 QUINTON w samochodach:
Klocki hamulcowe stanowią jeden z dwóch elementów układu tarczowego. Odpowiadają za zwalnianie i zatrzymywanie pojazdu poprzez dociśnięcie ich powierzchni do powierzchni tarczy hamulcowej. Powstające wówczas tarcie oraz opór materiałów powodują wyhamowanie prędkości obrotowej kół, aż do całkowitego zatrzymania pojazdu. Za dociskanie klocków odpowiada specjalny mechanizm hydrauliczny uruchamiany przez naciśnięcie pedału hamulca.
W typowym hamulcu tarczowym klocki hamulcowe są zamontowane na stałe w nieruchomym zacisku. Nie są jednak całkiem pozbawione możliwości zmiany pozycji, gdyż mogą się przemieszczać w jednej płaszczyźnie – w kierunku tarczy i z powrotem. Po wciśnięciu pedału hamulca następuje uruchomienie pompy hydraulicznej, która tłoczy płyn hamulcowy do tłoczka. Dociska on klocki do tarczy powodując hamowanie pojazdu.
Nietrudno sobie wyobrazić, jakim obciążeniom muszą sprostać klocki hamulcowe, aby zatrzymać rozpędzony samochód. Z tego powodu charakteryzują się one wielowarstwową budową oraz są wykonywane z wytrzymałych materiałów. Podstawę klocka stanowi płytka nośna, na której znajduje się specjalna warstwa tłumiąca drgania. Jest ona również odpowiedzialna za ochronę zacisków przed nagrzaniem podczas hamowania. Warstwę zewnętrzną tworzy materiał cierny. Jego skład jest indywidualnie opracowywany przez producenta, decyduje o jakości oraz cenie klocków.
Klocki hamulcowe są częściami samochodowymi, które ulegają intensywnemu zużywaniu się podczas eksploatacji. Dlatego producenci samochodów zalecają ich wymianę – dwukrotnie częściej niż tarcz, czyli co 30-45 tys. km. Częstotliwość wymiany jest uzależniona od stylu jazdy i rodzaju przemierzanych tras. W ofercie mamy różne modele klocków przeznaczone do wielu marek samochodów, a produkowane przez sprawdzone i cenione na rynku firmy. A asortymencie mamy klocki hamulcowe firm Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE oraz kilku innych.
Dlaczego warto inwestować w wysokiej jakości klocki i tarcze hamulcowe przed sezonem letni
19-03-2024
Wycieraczki szyb Negotti
11-03-2024
Zmiana lokalizacji magazynu
25-07-2023
Smarowanie układu hamulcowego
07-02-2023
Kody wyposażenia w grupie VW
21-09-2022
Rodzaje wycieraczek Valeo
17-02-2022
Jak dobrać żarówki ksenonowe?
30-11-2021
Kody regionów Subaru
23-12-2020
Schaeffler przejmuje Ruville
15-12-2020
Kompresor klimatyzacji, rodzaje i zasada działania.
17-09-2020