Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny » 3003 lpr

Wysprzęglik centralny sprzęgła 3003 LPR

3003 Wysprzęglik centralny sprzęgła LPR
lpr 3003
Wysprzęglik centralny sprzęgła 3003
3003
lpr 3003 Wysprzęglik centralny sprzęgła
Wysprzęglik centralny sprzęgła 3003 lpr
Wysprzęglik centralny sprzęgła 3003 lpr

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

3003, M30011

numer części:

3003

producent:

LPR

otwór Ø [mm] 34
System hamulcowy FTE
Materiał Aluminium
Wymiar gwintu 10 x 1
nr EAN 8032928082235

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła 3003 LPR

Łożysko hydrauliczne koncentryczne pasuje do: ALFA ROMEO 159, MITO, SPIDER, CHEVROLET AVEO, TRAX, FIAT GRANDE PUNTO, PUNTO EVO, PUNTO EVO/HATCHBACK, OPEL ADAM, ASTRA G CLASSIC 1.0-2.2 05.03-
numery OEM:
ALFA ROMEO      55558918
ALFA ROMEO      68180362AA
ALFA ROMEO      68180441AA
FIAT      55558918
FIAT      55594515
OPEL      55352048
OPEL      5679350
OPEL      679160
OPEL      96958772

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła 3003 LPR w samochodach:

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.