Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny » ZA34031A1 fte automotive gmbh

Wysprzęglik centralny sprzęgła ZA34031A1 FTE automotive GmbH

ZA34031A1 Wysprzęglik centralny sprzęgła FTE automotive GmbH
fte ZA34031A1
Wysprzęglik centralny sprzęgła ZA34031A1
ZA34031A1
fte ZA34031A1 Wysprzęglik centralny sprzęgła

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numery handlowe:

1101034, 68017, S68017

numer części:

ZA34031A1

otwór Ø [mm] 34
Materiał Aluminium
nr EAN 4028569447353

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła ZA34031A1 FTE automotive GmbH

Łożysko hydrauliczne koncentryczne
numery OEM:
ALFA ROMEO      55558918
FIAT      55558918
OPEL      55352048
OPEL      55558918
OPEL      5679350
VAUXHALL      55 558 918
CHEVROLET      55558918

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła ZA34031A1 FTE automotive GmbH w samochodach:

Opinie Klientów o Wysprzęglik centralny sprzęgła ZA34031A1 FTE automotive GmbH:

Daniel, Porajów
2021-05-06
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Wiesław, Niechobrz
2022-08-09
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.