Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny » 3241 lpr

Wysprzęglik centralny sprzęgła 3241 LPR

3241 Wysprzęglik centralny sprzęgła LPR
lpr 3241
Wysprzęglik centralny sprzęgła 3241
3241
lpr 3241 Wysprzęglik centralny sprzęgła
Wysprzęglik centralny sprzęgła 3241 lpr
Wysprzęglik centralny sprzęgła 3241 lpr

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

3241, M30228

numer części:

3241

producent:

LPR

Materiał Aluminium
System hamulcowy FTE
Wymiar gwintu 10 x 1
otwór Ø [mm] 34
nr EAN 8032928081924

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła 3241 LPR

Łożysko hydrauliczne koncentryczne pasuje do: ABARTH GRANDE PUNTO, ALFA ROMEO 159, BRERA, MITO, SPIDER, CHEVROLET TRAX, FIAT CROMA, GRANDE PUNTO, LINEA, PUNTO EVO, OPEL ASTRA H 1.3D-2.4D 03.04-
numery OEM:
FIAT      55558917
OPEL      55352833
OPEL      5679349

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła 3241 LPR w samochodach:

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.