Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny » PJQ120 trw

Wysprzęglik centralny sprzęgła PJQ120 TRW

PJQ120 Wysprzęglik centralny sprzęgła TRW

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

PJQ120

producent:

TRW

Ograniczenia producenta FTE
Średnica [mm] 34
nr EAN 3322937938025

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Informacje serwisowe
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła PJQ120 TRW

Łożysko hydrauliczne koncentryczne ALFA ROMEO 159, MITO; CHEVROLET TRAX; FIAT CROMA, GRANDE PUNTO, LINEA, PUNTO EVO; OPEL ASTRA H, ASTRA H GTC, MERIVA B, MOKKA / MOKKA X, SIGNUM 1.4-2.0 04.04-
numery OEM:
ALFA ROMEO      55558917
FIAT      55558917
OPEL      55352833
OPEL      55558917
OPEL      56 79 349
VAUXHALL      55558917
VAUXHALL      56 79 349
CHEVROLET      55558917
CHEVROLET      56 79 349

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła PJQ120 TRW w samochodach:

zobacz instrukcję montażu PJQ120zobacz instrukcję montażu PJQ120

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.